Kano Vereniging Lisse

Wie zijn wij?

Kano Vereniging Lisse, KVLisse in het kort, is een recreatieve kanovereniging. We varen voornamelijk toertochten op vlakwater maar varen ook vaak op zee. De vereniging is opgericht in 1985. Tot 2015 stond ons clubgebouw aan de sportlaan in Lisse. Nu zitten we op een nieuwe locatie aan de Jachthavendam, naast de Watersportvereniging Lisse. Direct aan de Ringvaart Haarlemmermeer. Onze vereniging telt momenteel 75 leden in de leeftijd van 35 tot 75+ Elke woensdagavond vanaf 19:00 uur hebben we clubavond, we varen dan over de ringvaart richting Kaag of tussen de bollenvelden rondom Lisse.
Door het te proberen zal je ontdekken dat kanovaren laagdrempelig is en dat je met wat hulp al snel zelfstandig kan varen. Wij heben geen aparte jeugd afdeling / training.
Onze kanovereniging is aangesloten bij de TKBN, Toeristische Kano Bond Nederland.

Waar kom je ons tegen.

We varen regelmatig rondom Lisse. We vertrekken dan vanaf ons clubgebouw aan de Ringvaart. Er zijn diverse mogelijkheden, naar de Kaag of verder, rondje keukenhof, Leidsevaart, Hillegom.

Image

Soms gaan we wat verder van huis en laden we de kano's op en varen we ergens op de plassen of vele vaarten en polders van Noord, Zuid Holland of Utrecht.

Image

Ook op zee kun je ons regelmatig aanschouwen,
met zeekano's voor de langere afstanden of wildwaterbootjes in de branding.

Leuk om te weten.

Het weer in Lisse.

Techniek.

Image

Helaas is de originele instructie website alleen nog in het Fins beschikbaar.
Via deze link wordt de site door google vertaald.

Buienradar.

Kanoroutes rondom Lisse - Hillegom